Hitro iskanje
Iskane besede

Obdobje

Družba




Podrobno iskanje
 
PSI-618/05

LUKA KOPER, d.d., Koper

Luka Koper - tisočtristoprvo pristanišče ladjarja COSCO

Na podlagi določil Pravil Ljubljanske borze d.d. in ZTVP-1 (Ur.l.RS, št.56/99) družba LUKA KOPER, d.d., Koper objavlja naslednje sporočilo:

Koncem julija bo pričela obratovati nova redna ladijska linija za kontejnerski promet med pristaniščem v Neaplju in koprsko luko. Linijo vzpostavlja kitajska ladjarska družba COSCO.
COSCO (China Ocean Shipping Company) je največja multinacionalna ladjarska in logistična korporacija na Kitajskem in med 10 največjimi na svetu. Ima blizu 600 trgovskih ladij s skupno nosilnostjo 30 milijonov DWT. Od tega je 140 kontejnerskih ladij s skupno nosilnostjo 320.000 TEU. (TEU je merska enota, ekvivalent 20-čeveljskega kontejnerja.) Med temi je tudi 5 ladij z nosilnostjo 9000 TEU, ki veljajo za najbolj sodobne na svetu.
V Koper seveda ne bodo prihajale COSCO-ve največje ladje, po že splošno uveljavljenem logističnem sistemu bo sem prihajala le tako imenovana »feeder« ladja, ki bo enkrat tedensko priplula iz Neaplja v Koper, od tu pa se bo prek Benetk in Ancone vračala v Neapelj. Za to namenjen »feeder« HUA I LAI HE z nosilnostjo 400 TEU.
V Neaplju ima COSCO oziroma njegova družba COSCON (skupaj z Genovsko družbo M.S.C.) lastni kontejnerski terminal z zmogljivostjo 500.000 TEU in štirimi vezi, od katerih dva lahko sprejemata tudi največje ladje. Na ta terminal so vezane COSCOve linije, na katerih z lastnimi ladjami pokriva praktično vse najbolj pomembne pomorske destinacije na svetu. COSCON - globalna mreža za kontejnerski servis - ima po svetu več kot 1000 agencij. Prek te mreže se prepelje letno 4 milijone TEU, kar predstavlja 4,2% vsega svetovnega kontejnerskega prometa.
Tako bo koprsko pristanišče s COSCOm dobilo nove povezave in priložnosti za sprejemanje in oddajanje tovorov za najbolj dinamična ekonomska področja - od Daljnega vzhoda (Singapur - s povezavo do Avstralije, Hong Kong, Shekou, Shanghai - s povezavo do Japonske) do Ameriške zahodne obale. Posebna linija enkrat tedensko povezuje Neapelj tudi z ameriško vzhodno obalo. Nove linije iz Kopra nudijo zanimive možnosti za povečevanje našega tržnega deleža na primer v Avstriji, ki je doslej za povezavo z ameriškim tržiščem uporabljala severnoevropske luke, povezava prek servisa v Kopru pa bo zanjo ugodnejša.
Neapeljski COSCON terminal seveda pokriva tudi Sredozemlje, zlasti Izrael, redne linije pa ima tudi do Zahodne Afrike. Prek svojih baznih pristanišč na vseh destinacijah COSCO zagotavlja tudi servis za prevoz v notranjost dežele. Teh pristanišč je sedaj s Koprom 1301.
Za koprsko pristanišče je ob dejstvu, da pridobiva novega ladjarja in nove linije še bolj pomembno to, da bo vključen v celovit globalni servis z novim logističnim konceptom, ki ga uveljavlja COSCO. To, da bo poslej Koper znana in prepoznavna logistična točka za kitajske gospodarstvenike, je seveda nadvse ugodno. Še bolj ugodno pa je, da naše najširše srednjeevropsko zaledje tukaj imelo zanesljivo in kakovostno logistično povezavo za praktično ves svet, ki jo zagotavlja COSCO z lastnimi ladjami in svojimi HUB lukami.
Za novi koprski servis je že opazno veliko zanimanje zlasti v Avstriji in na Madžarskem. Realno je pričakovati, da se bo že v prvem letu obratovanja približal 20.000 TEU pretovora. Ko bo servis utečen in uveljavljen pa bo obseg pretovora zagotovo še naprej konstantno in naglo naraščal, saj je ta servis zanimiv tudi zlasti za Češko, Slovaško in južno Nemčijo.
Agencijske posle za COSCOv servis bo opravljal koprski Adria Cargo.

 

 
Uprava družbe

 

Datum: 30. 6. 2005