Hitro iskanje
Iskane besede

Obdobje

Družba




Podrobno iskanje
 
INI-1314/12

AERODROM LJUBLJANA, d. d., Brnik-aerodrom

Načrt za leto 2013

Na podlagi določil Pravil Ljubljanske borze, d. d., Ljubljana in veljavne zakonodaje družba AERODROM LJUBLJANA, d. d., Zg. Brnik 130a, 4210 Brnik−aerodrom, objavlja naslednje sporočilo:

Leto 2012 je bilo za Aerodrom Ljubljana v znamenju krčenja prometa domačega prevoznika, ki je bilo obsežnejše v primerjavi z napovedmi tega prevoznika in posledično v načrtu predvidenim zmanjšanjem. Na tujih trgih smo v sodelovanju z nekaterimi prevozniki sicer dosegli povečanje prometa v primerjavi z letom 2011, s tem da bomo za ambiciozno postavljenim načrtom nekoliko zaostajali. Deloma je k temu prispevala nepričakovana ukinitev redne linije v Prago v mesecu juniju, deloma pa dejstvo, da sta tuja prevozniki, ki sta sicer napovedala večji obseg letenja (kar smo upoštevali pri pripravi načrta), napovedano povečanje realizirala le delno. Možnosti za povečanje prometa vidimo v segmentu nizkostroškovnih prevoznikov, tudi v sodelovanju z Wizz Air-om, ki od uvedbe zimskega voznega reda dalje leti v London Luton in belgijski Charleroi, vendar pa izpada ukinjenih oziroma nerealiziranih linij kratkoročno ni bilo mogoče nadomestiti. V tako zaostrenem konkurenčnem okolju namreč prevozniki bolj kot kdajkoli v ospredje postavljajo tržni potencial posamezne povezave in njeno donosnost, pri čemer naše letališče zaradi majhnosti trga vsekakor ni v ospredju.

Opisani negativni dogodki na področju prometa bodo vsekakor rezultirali v zaostajanju poslovnih prihodkov za načrtovanimi, s tem, da bo zaostajanje nižje od zaostajanja fizičnega obsega prometa. Z ukrepi na stroškovnem področju bodo tudi poslovni odhodki pod načrtovanimi okviri. Finančni prihodki bodo višji v primerjavi z načrtom, kar je vezano na redno plačevanje naših poslovnih partnerjev, manjši obseg naložb od predvidenega v načrtu in nenazadnje tudi na izvajanje ustrezne finančne politike v smislu maksimiziranja donosov ob sprejemljivi ravni tveganja. Negativen vpliv na čisti dobiček (le-ta bo predvidoma nekoliko nižji od načrtovanega, še vedno pa v okvirih leta 2011) ima tudi sprememba davčne zakonodaje preko zmanjševanja davčnih stopenj (zmanjšanje terjatev za odloženi davek zaradi preračuna na nižje stopnje).

Intenzivnost izvajanja naložb v objekte in opremo v letu 2012 ob upoštevanju krčenja prometa prilagajamo nujnosti posameznih vlaganj, vzporedno pa izvedba nekaterih naložb zaostaja tudi iz razlogov, povezanih s kompleksnimi postopki javnega naročanja. Posledično načrt za leto 2012 ne bo realiziran, s tem da bo pretežni del neizvedenih naložb prenesenih v leto 2013.

Načrt prometa za leto 2013 je izdelan upoštevaje splošne gospodarske razmere ter dogajanje in trende na področju letalskega prometa v evropskem prostoru. Predvsem na račun porasta prometa nizkostroškovnih prevoznikov načrtujemo v javnem prometu za 3,4 odstotka večje število potnikov v primerjavi z oceno 2012. Nasprotno bo število premikov letal upadlo za približno enak odstotek, kar je delno posledica načrtovanega upada prometa domačega prevoznika, delno pa dejstva, da tuji prevozniki, še posebno nizkostroškovni, uporabljajo večja (in težja) letala, na katerih dosegajo boljšo zasedenost. Z izjemo že omenjenega povečanja prometa nizkostroškovnih prevoznikov ne predvidevamo bistvenih sprememb v obsegu prometa ostalih tujih rednih prevoznikov. Poslovni prihodki bodo predvidoma nekoliko nižji v primerjavi z letom 2012, čemur se bomo maksimalno prilagajali na strani poslovnih odhodkov, tako da bo doseženi poslovni izid iz poslovanja na ravni ocenjenega za leto 2012. Predvsem vezano na nižji načrtovani neto finančni izid (kot posledica visokih naložb v objete in opremo) bo čisti dobiček leta 2013 (v višini 5 milijonov evrov) malenkost nižji v primerjavi z ocenjenim za leto 2012.

V letu 2013 načrtujemo naložbe v objekte in opremo v skupni vrednosti 27,6 milijona evrov, ki jih bomo predvidoma financirali z lastnimi viri. Pretežni del (25,1 milijona evrov) se nanaša na gradbene objekte, preostanek pa na opremo za potrebe dejavnosti in na računalniško opremo . Vsekakor bomo investicijski ciklus prilagajali poslovnemu okolju oziroma tekočim rezultatom poslovanja družbe.

Nadzorni svet družbe je poslovni načrt družbe za leto 2013 na svoji 36. redni seji dne 20. 12. 2012 ter z njim soglašal.

Informacije, ki jih vsebuje objava, bodo na spletni strani družbe Aerodrom Ljubljana, d. d., www.lju-airport.si, najmanj pet let, od današnjega dne dalje.

Uprava družbe
Datum: 21.12.2012