Hitro iskanje
Iskane besede

Obdobje

Družba




Podrobno iskanje
 
INI-1116/13

AERODROM LJUBLJANA, d. d., Brnik-aerodrom

Načrt za leto 2014

Na podlagi določil Pravil Ljubljanske borze, d. d., Ljubljana in veljavne zakonodaje družba AERODROM LJUBLJANA, d. d., Zg. Brnik 130a, 4210 Brnik−aerodrom, objavlja naslednje sporočilo:

Za leto 2013 ocenjujemo povečanje števila potnikov tako pri domačem kot tudi pri tujih prevoznikih. Z rastjo števila potnikov domačega prevoznika, ki se je začela s poletnim voznim redom, smo obrnili večletni negativni trend. Pri premikih letal se še vedno pozna konsolidacija prevoznikov in s tem manjšanje števila letov. Vzporedno velja opozoriti na spremembe v strukturi letal prevoznikov, ki so v letu 2013 uporabljali bistveno večja (in težja) letala kot v letu 2012. Zaradi dejstva, da je pomemben del prihodkov od naših storitev vezan na težo letala, je s tem zmanjšan negativen učinek znižanja števila premikov letal na ustvarjene poslovne prihodke. Poleg rasti domačega prevoznika je najpomembnejši dejavnik rasti števila potnikov na našem letališču nizkostroškovni prevoznik Wizz Air, ki je z linijama v London Luton in Charleroi popestril ponudbo nizkostroškovnih letov z našega letališča. Med tujimi rednimi prevozniki sta v primerjavi z letom 2012 povečala število letov tudi Turkish Airlines in Finnair, prav tako pa je z dobro zasedenostjo linije za London Stansted nadaljeval nizkostroškovni prevoznik easyJet. Ob enakem številu letov je z znatno izboljšano zasedenostjo letala v letu 2013 letel Montenegro Airlines. Air France je v zasledovanju nižjih stroškov zmanjšal število letov med Ljubljano in Parizom, vendar uporablja večje letalo. V poletnih mesecih pa je redno linijo med Tel Avivom in Ljubljano ponovno odprl izraelski prevoznik Israir. Pomembno povečanje prometa v letošnjem letu beležimo pri tovornem prometu.

Uspešno trženje prevoznikov in izboljšanje zasedenosti letal ima za posledico rast poslovnih prihodkov, ki bodo prvotno načrtovane presegli za 3 odstotke. Rast poslovnih odhodkov bo, vezano na stalno izvajanje varčevalnih ukrepov, nižja od rasti poslovnih prihodkov. Ocenjeni dobiček iz poslovanja (EBIT) bo presegel tako načrtovanega, kot tudi realiziranega v letu 2012. Neto finančni prihodki bodo kljub večjim realiziranim finančnim prihodkom od obresti v primerjavi z načrtovanimi nižji zaradi nenačrtovane slabitve finančnih naložb. Kljub temu načrtujemo, da bo čisti dobiček 2013 nekoliko presegel načrtovanega ter dosegel 5 milijonov evrov.

V letu 2013 smo prvotno načrtovali naložbe v objekte, računalniško opremo in opremo za potrebe dejavnosti v skupni višini 27,6 milijona evrov. V tem načrtovanem znesku je vključena tudi gradnja novega potniškega terminala T2 v višini 20 milijonov evrov, ki pa skladno s sklepom 18. redne seje skupščine ne bo realizirana. Upoštevajo to bomo v letu 2013 predvidoma realizirali naložbe v objekte in opremo v skupni vrednosti 9,4 milijona evrov. Pretežni del (80 odstotkov) predstavljajo naložbe v objekte, preostanek pa naložbe v opremo za potrebe dejavnosti in računalniško opremo.

V družbi smo na osnovi predvidenih višjih prihodkov, vezanih na obseg prometa, višjih stroškov v primerjavi z načrtovanimi, kakor tudi zaradi pomembne spremembe v načrtovanih naložbah (negradnje novega potniškega terminala T2) pripravili rebalans poslovnega načrta za leto 2013, ki je v tem sporočilu predstavljen kot ocena za leto 2013; z njim je v novembru 2013 soglašal tudi nadzorni svet.

Upoštevaje splošne gospodarske razmere ter dogajanje in trende na področju letalskega prometa v evropskem prostoru za leto 2014 načrtujemo, da bomo oskrbeli za 7 odstotkov več potnikov v primerjavi z ocenjenim številom za leto 2013. Rast potnikov je načrtovana pri domačem in tujih prevoznikih, večja pri slednjih. V letnem načrtu so upoštevane napovedi Adrie Airways o vzpostavitvi novih linij v Prago, Varšavo in London ter letenje osmih rednih tujih prevoznikov. Načrtovana rast števila letov in potnikov je v veliki meri posledica začetka letenja prevoznika Air Serbia, ki bo dnevno letel na liniji med Ljubljano in Beogradom. Povečanje števila letov in potnikov v primerjavi z oceno za leto 2013 je pričakovano tudi pri turškem prevozniku Turkish Airlines. Pri ostalih rednih prevoznikih in čarterskem prometu ter na področju nizkostroškovnih prevoznikov v letu 2014 niso načrtovane bistvene spremembe.

Načrtovani rasti fizičnega obsega prometa v letu 2014 bo sledila tudi rast poslovnih prihodkov (načrtujemo za 4 odstotke več prihodkov v primerjavi z ocenjenimi za leto 2013). Kljub nadaljnjim prizadevanjem družbe po obvladovanju stroškov bo tej rasti prihodkov, sicer v nekoliko nižjem odstotku, sledila rast poslovnih odhodkov. Razlog za to je v pojavu novih vrst stroškov (npr. uvedba davka na nepremičnine), kot tudi s strani družbe neobvladljiva rast nekaterih stroškov, kot npr. storitve Javne agencije za civilno letalstvo ter stroški predvidenih dodatnih intelektualnih storitev, vezanih na predvideno spremembo lastništva družbe s strani države. Načrtovani dobiček iz poslovanja (EBIT) bo za 6 odstotkov višji v primerjavi z ocenjenim za leto 2013, čisti dobiček leta 2014 pa bo od ocenjenega za leto 2013 predvidoma višji za slabih 7 odstotkov ter bo dosegel 5,3 milijona evrov.

Za leto 2014 načrtujemo naložbe v skupni vrednosti 5,8 milijona evrov, ki jih bomo predvidoma financirali z lastnimi viri (seveda ob predpostavki realizacije načrtovanega obsega prometa ter plačilni disciplini kupcev naših storitev). Pretežni del (3 milijone evrov) se nanaša na gradbene objekte s pripadajočo opremo, preostanek pa na opremo za potrebe dejavnosti (1,8 milijona evrov) in na računalniško opremo (1 milijon evrov). Vsekakor bomo investicijski ciklus prilagajali poslovnemu okolju oziroma tekočim rezultatom poslovanja družbe.

 

Nadzorni svet družbe je poslovni načrt družbe za leto 2014 obravnaval na svoji 7. redni seji dne 28. 11. 2013 ter z njim soglašal.

 

Informacije, ki jih vsebuje objava, bodo na spletni strani družbe Aerodrom Ljubljana, d. d., www.lju-airport.si, najmanj pet let, od današnjega dne dalje.

Uprava družbe
Datum: 28.11.2013