Hitro iskanje
Iskane besede

Obdobje

Družba




Podrobno iskanje
 
AR-16/16

MERCATOR, d.d., Ljubljana

Skupina Mercator v letu 2015 dobičkonosno in s pozitivnim preobratom v poslovanju; leto 2016 v pričakovanju nadaljnje integracije in krepitve sinergij

 

Na podlagi določil Pravil Ljubljanske borze, d.d., Ljubljana in veljavne zakonodaje družba Poslovni sistem Mercator, d.d., Ljubljana objavlja naslednje sporočilo:

 

Na včerajšnji seji, dne 31.3.2016, se je nadzorni svet družbe Mercator, d.d., seznanil z rezultati poslovanja Skupine Mercator in družbe Poslovni sistem Mercator, d.d., v letu 2015. Skupina Mercator je leto 2015 zaključila s pozitivnim poslovnim izidom iz poslovanja v višini 61,5 milijona EUR, kar je več kot 15-kratno izboljšanje v primerjavi s predhodnim letom. Čisti poslovni izid poslovnega leta 2015 znaša 20,2 milijona EUR.

 

Nadzorni svet je na predlog predsednika uprave Tonija Balažiča za člana uprave za področje Mercator trgovina Slovenija potrdil Igorja Mamuzo, dosedanjega pomočnika predsednika uprave. Igor Maroša, dosedanji član uprave za področje upravljanja blagovnih skupin, nabavo, veleprodajo in marketing, pa se pridružuje strateški ekipi Agrokorja za področje maloprodaje.

 

Strategija iz leta 2012, ki je temeljila na stebrih optimizacije, rasti, osredotočenosti in dobičkonosnosti, je z lanskim letom prinesla pozitivne rezultate. Skupina Mercator je v letu 2015 ustvarila 2,6 milijarde EUR čistih prihodkov iz prodaje, kar je 1,6 % manj glede na predhodno leto. Kazalniki sicer niso povsem primerljivi s preteklim letom zaradi spremenjene strukture prodaje, kot posledice konsolidacije trgovske dejavnosti po trgih. V Srbiji zaradi prenosa maloprodajnih enot družbe Idea, d.d., na družbo Mercator - S, d.o.o., na Hrvaškem ter v Bosni in Hercegovini pa zaradi prenosa Mercatorjevih maloprodajnih enot na Konzum.

Strateška usmeritev osredotočenosti Skupine Mercator se je izrazila v odprodaji neosnovnih dejavnosti. V letu 2015 so bile tako izvedene prodaje Pekarne Grosuplje družbi Don don, d.o.o., blagovnih znamk mlete kave Santana in Loka družbi Ivero Trade, d.o.o., ter turistične dejavnosti M Holidays novemu strateškemu lastniku, družbi Kompas, d.d. Za podporo strateške usmeritve na rast je Skupina Mercator okrepila veleprodajo s prevzemom veleprodajne dejavnosti družbe Era Good, d.o.o. Tako je nadzorni svet družbe Mercator, d.d., že sprejel odločitev, da se dejavnost veleprodaje v prihodnje vodi kot samostojno področje poslovanja, ki bo neposredno podrejeno predsedniku uprave.

Skupina Mercator je v letu 2015 povečala vlaganja v obnovo in posodabljanje svoje maloprodajne mreže. Za investicije je bilo namenjenih 77,4 milijona EUR, odprtih je bilo 65 novih prodajaln in dva distribucijska centra. Več kot polovica vseh investicij Skupine Mercator (54 odstotkov) je bila namenjena za investicije v Sloveniji, kar je za več kot 2,4-krat več kot v letu 2014. Delovanje Mercatorja je v letu 2015 zaznamoval tudi požar hladilnice v Zalogu v Ljubljani. Mercator zato že načrtuje izgradnjo novega, sodobnega skladišča v Ljubljani.

Mercator v letu 2016 načrtuje nadaljevanje trenda izboljšanje poslovanja, ki bo med drugim tudi rezultat vzpostavljenih sinergij in osredotočanja na dobičkonosne trge ter osnovno dejavnost Mercatorja, t. j. prodajo izdelkov vsakdanje potrošnje.

 

Letno poročilo Skupine Mercator in družbe Poslovni sistem Mercator, d.d., za leto 2015 je priloženo.

 

Obvestilo bo od 1.4.2016 in za obdobje najmanj 5 let objavljeno tudi na spletnih straneh družbe www.mercatorgroup.si.

Poslovni sistem Mercator, d.d.
Uprava
Datum: 01.04.2016