Hitro iskanje
Iskane besede

Obdobje

Družba




Podrobno iskanje
 
INI-267/16

LUKA KOPER, d.d., Koper

Ladijski pretovor in prihodki v obdobju januar – marec 2016

Na podlagi določil Pravil Ljubljanske borze in veljavne zakonodaje Luka Koper, d.d. objavlja ladijski pretovor in čiste prihodke od prodaje za obdobje januar – marec 2016.

V Luki Koper, d.d. smo v obdobju januar – marec 2016 dosegli 5,6 milijona ton ladijskega pretovora, kar je 11 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Rast smo zabeležili pri vseh blagovnih skupinah, stabilna rast se nadaljuje tudi pri obeh strateških tovorih – kontejnerjih in avtomobilih. Prvi kvartal je, kljub težavam na železniškem omrežju v začetku leta, postregel tudi z več rekordi v pretovoru. Kontejnerski terminal je v mesecu marcu razložil in naložil 73.755 kontejnerskih enot (TEU), preko avtomobilskega terminala je v istem mesecu potovalo 70.158 avtomobilov, februarja pa je bil dosežen tudi največji skupni mesečni ladijski pretovor v zgodovini pristanišča. Opazno se je povečal tudi promet tovornjakov, saj je lani na območje pristanišča vstopilo skoraj 260.000 tovornjakov, kar je 15 odstotkov več kot leto poprej, porast števila tovornjakov pa se nadaljuje tudi v letošnjem letu.

 V mesecu marcu so tuji specializirani mediji objavili tudi več člankov, kjer je omenjena Luka Koper. Na vsakoletni lestvici evropskih avtomobilskih terminalov revije Automotive Logistics FVL, je bil Koper po pretovoru v letu 2015 uvrščen na visoko tretje mesto, takoj za Barcelono in Valencijo – zaostanek za slednjo je bil pičlih 211 avtomobilov. Analitsko svetovalna družba Drewry iz Londona pa je v marcu izdala študijo, v kateri analizira različne transportne poti pri prevozu kontejnerjev od Kitajske do južne Nemčije. V primerjavo so vključili sedem pristanišč z evropskega severa in juga, tudi Koper in Trst. Koper je bil tako na morskem kot kopenskem delu poti ocenjen zelo dobro, zaradi najkrajšega skupnega tranzitnega časa pa so v študiji poudarili, da je Koper še posebej primeren za naročnike, ki jim je tranzitni čas ključnega pomena. Kot je poudaril predsednik uprave Dragomir Matić, je »ugoden tranzitni čas tudi sicer eden od ključnih dejavnikov rasti pretovora kontejnerjev, ki je v lanskem letu zrasel za 17 odstotkov, medtem ko je 20 največjih evropskih kontejnerskih  pristanišč zabeležilo povprečen padec za 2,6 odstotka. Na področju avtomobilov pričakujemo, da se bo rast nadaljevala tudi v prihodnjih mesecih, predvsem zaradi novega posla z Mercedesi, ki je stekel konec lanskega leta. Poleg tega delamo še na novih poslih, ki bi tudi uporabljali te nove ladijske povezave, kot tudi na novih poslih za druge destinacije. Vendar moramo nujno zagotoviti dodatne skladiščne površine oziroma zemljišča in pri tem pričakujemo, da bo ministrstvo za infrastrukturo opravilo svojo nalogo.«

Informacija bo od 14.4.2016 dalje objavljena na spletni strani družbe www.luka-kp.si.

 

Uprava družbe
Datum: 14.04.2016