Spoštovani delničarji, vlagatelji, poslovni partnerji in sodelavci,
tudi v letu 2021 je na način življenja, potrebe uporabnikov komunikacijskih storitev in naše poslovanje vplivala
pandemija covida-19. Kljub temu smo vseskozi skrbeli za razvoj, zagotavljali nemoteno poslovanje ter
nemoteno in varno delovanje storitev. Z ustrezno organizacijo dela smo zaposlenim zagotovili varno delovno
okolje, s prilagoditvijo procesov pa optimizirali svoje poslovanje. Skladno s sistemom upravljanja
neprekinjenega poslovanja, ki ga imamo certificiranega po standardu ISO 22301, smo v Telekomu Slovenije
usposobljeni za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih okoliščinah.
Ne glede na izzive, ki jih je prinesla pandemija covida-19, je Skupina Telekom Slovenije finančno stabilna. Tako
je Skupina Telekom Slovenije v letu 2021 ustvarila 653,6 milijona evrov poslovnih prihodkov, kar je skladno z
načrtom in na ravni predhodnega leta. Prihodki od prodaje so dosegli 648,2 milijona evrov, čeprav je bil
mednarodni govorni promet in promet od gostovanja tujih uporabnikov v našem mobilnem omrežju nižji kot v
obdobju pred pandemijo. Višje prihodke kot leto prej je v letu 2021 ustvarila družba IPKO.
Na ravni Skupine Telekom Slovenije je dobiček iz poslovanja pred obrestmi, amortizacijo in davki (EBITDA)
dosegel 220,8 milijona evrov, kar je za 5 % več od načrtovanega in za 5 % več kot v letu 2020. V čistih
prihodkih od prodaje je imel EBITDA na ravni skupine 34-odstotni delež. Po obračunu davka iz dobička z
odloženimi terjatvami za davek je Skupina Telekom Slovenije leto 2021 zaključila s čistim dobičkom v višini
37,9 milijona evrov, kar je za 23 % več od načrtovanega in za 52 % več kot v letu 2020. Dobiček iz poslovanja
(EBIT) je v letu 2021 dosegel 51,7 milijona evrov, kar je za 21 % več kot v letu 2020. V letu 2021 smo na ravni
skupine za naložbe skupno namenili 208,2 milijona evrov. Telekom Slovenije je na javni dražbi za dodelitev
radijskih frekvenc za zagotavljanje javnih komunikacijskih storitev končnim uporabnikom pridobil
radiofrekvenčni spekter v pasovih 700 MHz FDD, 700 MHz SDL, 1.500 MHz, 2.100 MHz, 3.600 MHz in
26 GHz, za kar smo skupno plačali 52,1 milijona evrov. V postopku dražbe smo pridobili celoten načrtovan
frekvenčni spekter, s katerim bomo uporabnikom tudi v prihodnje zagotavljali najnaprednejše storitve in rešitve
z najboljšo uporabniško izkušnjo. 5G, ki smo ga kot prvi v Sloveniji uvedli že oktobra 2020, je pomemben temelj
sodobne digitalne družbe, ki jo aktivno soustvarjamo. Uvajamo novosti, razvijamo rešitve pametnih mest in
skupnosti, skupaj s partnerji smo pomemben del industrije 4.0, osredotočamo se na področja javne varnosti in
zdravstva. Imamo največje omrežje: z omrežjem LTE/4G smo konec leta 2021 pokrivali 96,8 % prebivalstva, z
LTE-A/4G+ več kot 84 % prebivalstva, s 5G pa prek 38,8 % prebivalstva. Ob tem smo v letu 2021 aktivno
nadgrajevali in širili tudi dostopovno optično omrežje. Priklop nanj smo omogočili dodatnim
42.150 gospodinjstvom. Skupno možnost priklopa na optiko omogočamo že več kot 411.000 oziroma več kot
polovici slovenskih gospodinjstev. Konec decembra 2021 smo imeli v Sloveniji vodilni tržni delež v segmentu
mobilne telefonije (36,7 %) in IPTV (42,4 %), v segmentu fiksnega širokopasovnega dostopa do interneta pa
imamo 27,8-odstotni tržni delež. IPKO je imel konec decembra 2021 na trgu mobilnih storitev 49,7-odstotni tržni
delež prihodkov, na trgu širokopasovnega dostopa pa 28,2-odstotni tržni delež.
V letu 2021 smo ustavili postopek prodaje družbe TSmedia in pripojitve družbe Avtenta k Telekomu Slovenije.
Glede na dinamičnost IKT-trga bo Avtenta še naprej kot samostojna družba v okviru Skupine Telekom
Slovenije krepila položaj na trgu naprednih e-poslovnih rešitev. Ob zaključku leta se je Telekomu Slovenije
iztekla petletna pogodba o sodelovanju pri nakupu električne energije, tako da smo s 1. januarjem 2022
električno energijo prenehali dobavljati končnim uporabnikom.
Ob povečani digitalizaciji ter delu in šolanju na daljavo posebno skrb namenjamo varnosti, in sicer tako z
razvojem storitev za zasebne in poslovne uporabnike kot z najsodobnejšim Operativnim centrom kibernetske
varnosti, v katerem razvijamo prilagojene rešitve za podjetja vseh velikosti. V njem skrbimo za svojo zaščito,
skrb za kibernetsko varnost pa nam zaupa tudi vedno več podjetij in organizacij.
V letu 2021 smo obeležili nekaj pomembnih mejnikov. Tako je minilo natanko 30 let od uvedbe mobilne
telefonije in interneta v Sloveniji, nosilec razvoja v vsem tem obdobju je bil in je Telekom Slovenije oziroma
njegove odvisne družbe. Minilo je tudi natanko tri leta, odkar smo v slovenske domove vstopili z glasovnim
upravljanjem vsebin in naprav pametnega doma, in to v slovenskem jeziku. Glasovno upravljanje je postalo
izjemno priljubljeno – platformo NEO je konec leta uporabljalo že več kot 130.000 uporabnikov, v enem letu se
je število uporabnikov povečalo za tretjino. Uporabniki pametne denarnice VALÚ, s katero smo v letu 2019
nadgradili svoj portfelj finančnih storitev, so v letu 2021 opravili več kot 2 milijona transakcij, število uporabnikov