LETNO POROČILO 2020 DARS 18
- Priporočila in pričakovanja Slovenskega
državnega holdinga, avgust 2020,
dostopna na spletni strani Slovenskega
državnega holdinga http://www.sdh.si.
Po uveljavitvi Zakona o Slovenskem državnem
holdingu Republika Slovenija kot edini delničar
izvršuje svoje pravice prek SDH, ki pravice izvršuje z
uresničevanjem glasovalnih pravic na skupščini,
nastopanjem pred sodišči in drugimi organi ter
sklicevanjem skupščine.
Pri izvajanju navedenih kodeksov in priporočil v
letu 2020 v družbi večjih odstopanj ni bilo, v
nadaljevanju pa družba pojasnjuje odstopanja od
posameznih priporočil. Družba DARS pri svojem
poslovanju spoštuje interne akte in Etični kodeks
družbe ter si pri poslovanju prizadeva za izboljšanje
prakse korporativnega upravljanja.
2. DARS pri upravljanju odstopa od naslednjih
določb:
Posamezna odstopanja od zgoraj navedenih
kodeksov in priporočil so skupaj z navedbo
razlogov razkrita v nadaljevanju te izjave.
a) Slovenski kodeks upravljanja javnih delniških
družb
Okvir upravljanja družb
Tč. 1: Družba deluje v skladu z osnovnim ciljem, to
je maksimiranjem vrednosti družbe in drugimi cilji
kot upravljavec avtocestnega omrežja, ki zagotavlja
trajnostni razvoj družbe, njeno dolgoročno,
stabilno in družbeno odgovorno poslovanje. Cilji v
statutu niso opredeljeni, ker temeljni pravni akt
države družbe opredeljuje le značilnosti, ki jih
zahteva korporacijska zakonodaja za širši opis
družbe kot pravne osebe. Vse cilje družba razkriva
v objavljenih dokumentih na svoji spletni strani ali
v javnih objavah. Upravljanje družbe DARS temelji
na zakonskih določilih, internih aktih in pravilnikih.
Vse operativne poslovne odločitve za doseganje
ciljev se izvajajo v okviru letnega poslovnega načrta
ter strateških usmeritev družbe.
Izjava o upravljanju in izjava o skladnosti s
kodeksom
Tč. 5. 6: Višina prejemkov uprave in nadzornega
sveta je razkrita v računovodskem delu Letnega
poročila. Družba razkrije bruto prejemke vsakega
posameznega člana uprave in nadzornega sveta v
skladu z zakonskimi zahtevami, ne pa tudi neto
prejemkov.
Tč. 5. 7: Izjavo o upravljanju, kot del Letnega
poročila, vsako leto pregleda zunanji neodvisni
revizor. Družba pri presoji ustreznosti izjave o
upravljanju ne uporablja ostalih zunanjih
neodvisnih institucij, saj izjavo pregleda več služb
znotraj družbe. Prav tako ima družba vzpostavljeno
notranjo revizijo, ki izvaja neodvisen nadzor nad
urejenostjo in gospodarnostjo poslovanja družbe
DARS skladno s predpisi in notranjimi akti.
Sestava in imenovanje nadzornega sveta
Tč. 9, 9. 1 in 9. 2: V družbah, v katerih SDH izvršuje
najmanj ¾ vseh glasovalnih pravic, nadzorni sveti
ne oblikujejo posebnih komisij, pristojnih za
izvedbo postopkov iskanja in ocenjevanja
kandidatov za člane nadzornega sveta družbe,
razen če ni s posebno zakonodajo drugače
določeno. V teh družbah je naborna pot, ki jo
uporabi nadzorni svet družbe, predlog kandidatov,
ki ga nadzornemu svetu posreduje SDH. NS v letu
2018 sprejel Politiko raznolikosti, v kateri je
zapisano, da si za izpolnjevanje prizadevajo
delničarji, nadzorni svet in svet delavcev.
Postopek izbire kandidatov za člane nadzornega
sveta
Tč. 10: V družbah, v katerih SDH izvršuje najmanj ¾
vseh glasovalnih pravic, nadzorni sveti ne
oblikujejo posebnih komisij, pristojnih za izvedbo
postopkov iskanja in ocenjevanja kandidatov za
člane nadzornega sveta družbe. V teh družbah je
naborna pot, ki jo uporabi nadzorni svet družbe,
predlog kandidatov, ki ga nadzornemu svetu
posreduje SDH.
Usposabljanje članov nadzornega sveta
Tč. 13. 1: Letni načrt usposabljanja članov
nadzornega sveta in komisij ni opredeljen enkrat
letno, temveč člani nadzornega sveta sproti
presodijo katero izobraževanje potrebujejo. Člani
nadzornega sveta se usposabljajo ter zagotavljajo,
da znanje, izkušnje in veščine članov ustrezajo
potrebam družbe. Okvirni stroški izobraževanja so
zagotovljeni v letnem poslovnem načrtu družbe.
Vrednotenje nadzornega sveta
Tč. 14. 1: Samoocena bo izvedena v letu 2021, kar
je predvideno tudi v načrtu dela nadzornega sveta
za leto 2021.
Tč. 14. 4: Zunanja presoja do sedaj še ni bila
opravljena zaradi omejitev trajanja mandatov.
Strategija komuniciranja družbe
Tč. 27. 2: Družba ima izdelano in veljavno splošno
Strategijo komuniciranja družbe DARS, izdelan in
veljaven Pravilnik o določanju in varovanju
poslovne skrivnosti, poleg tega tudi Pravilnik o
načinu dajanja informacij za medije ter Navodilo
odgovarjanja uporabnikom avtocest. Priporočilo se
upošteva delno, saj visokokakovostni standardi