|
INI-607/24 LUKA KOPER, d.d., Koper Povzetek poslovnega načrta družbe Luka Koper d. d. in Skupine Luka Koper za leto 2025 in ocena poslovanja za leto 2024 Na podlagi določil Pravil Ljubljanske borze in veljavne zakonodaje Luka Koper, d. d. objavlja Povzetek poslovnega načrta družbe Luka Koper d. d. in Skupine Luka Koper za leto 2025 in oceno poslovanja za leto 2024.
Nadzorni svet Luke Koper je danes potrdil oceno poslovanja za leto 2024 in poslovni načrt za leto 2025.
Ocena poslovanja: Finančni kazalniki nad prvotno načrtovanimi
Kljub zmernejši rasti gospodarstva in negotovim razmeram na Bližnjem vzhodu Skupina Luka Koper posluje dobro in bo leto 2024 sklenila nad pričakovanji.
Izjema so čisti prihodki od prodaje, ki bodo znašali 318,5 milijona evrov in bodo za 2 odstotka oziroma 6 milijonov evrov nižji od načrtovanih v letu 2024, a kljub temu za dobra 2 odstotka oziroma 5,8 milijona evrov višji kot lani. V primerjavi z 2023 bo več prihodkov iz naslova ladijskega pretovora, obsega storitev polnjenja in praznjena kontejnerjev ter drugih storitev, medtem ko je bilo zaradi hitrejšega obrata blaga manj prihodkov iz naslova skladiščnin.
Višji od načrtovanega (za 9 odstotkov oz. 4,3 milijona evrov) bo ob koncu leta poslovni izid iz poslovanja (EBIT). Ta bo dosegel 54,7 milijonov evrov, kar je sicer 10 odstotkov manj kot v letu 2023. Zvišali so se predvsem stroški dela, in sicer zaradi novih zaposlitev in uskladitve plač z inflacijo. Skupina bo leto sklenila s 50,2 milijona evrov čistega poslovnega izida, kar je 11 odstotkov manj kot lani, a 5 odstotkov oziroma 2,2 milijona evrov več od načrtovanega za letošnje leto.
Leto bomo sklenili tudi z višjim pretovorom na kontejnerskem terminalu, kjer bomo s 1.106 tisoč pretovorjenimi TEU dosegli 4 odstotno rast v primerjavi z letom 2023, kar je dober odstotek več od načrtovanega. To bo tudi nov absolutni rekord pretovora, s katerim bomo presegli lanskoletni najvišji pretovor nekaj več kot 1.066 TEU. Po pričakovanjih bo nekoliko nižji (za 6 odstotkov) pretovor avtomobilov, ki bo do konca leta znašal 860 tisoč vozil. V primerjavi z lani bo več tudi generalnih in tekočih tovorov, in sicer na račun jeklenih proizvodov, naftnih derivatov in organskih kemijskih proizvodov, medtem ko bo pretovor sipkih in razsutih tovorov – premoga – ob koncu leta 2024 nekoliko nižji. Skupni ladijski pretovor bo po oceni dosegel 22,5 milijona ton, kar je 1 odstotek več od lani in na ravni načrtovanega za leto 2024.
2025: Načrtovani sta rast poslovanja in višji ladijski pretovor
Po napovedih se v letu 2025 obeta postopna rast svetovnega gospodarstva. Na evrskem območju bo ta sicer zmernejša, in sicer 1,2 odstotka, predvsem na račun večjega izvoza in domačega povpraševanja. Stopnja inflacija naj bi se v letu 2025 znižala na predvidenih 3,5 odstotka, Slovenija pa naj bi dosegla tako rast BDP-ja (2,4 odstotka) kot tudi rast investicij (3,5 odstotka).
Poslovni načrt za leto 2025 je pripravljen ob predpostavki, da nemiri na bližnjem vzhodu ne bodo dolgotrajni in ne bodo imeli večjih vplivov na obseg poslovanja. Bodo pa tako kot v letu 2023 določen vpliv na poslovanje Skupine imela investicijska in vzdrževalna dela na slovenskem železniškem omrežju, ki se nadaljujejo vse do izgradnje 2. tira v letu 2026.
Kljub temu v letu 2025 načrtujemo 6 odstotno rast čistih prihodkov od prodaje – ti bodo na ravni celotne Skupine znašali 337,8 milijona evrov, predvsem na račun rasti pretovora in nekoliko višjih prodajnih cen. Za odstotek višji bo tudi poslovni izid iz poslovanja (EBIT), ki bo dosegel nekaj manj kot 54,3 milijona evra. Zaradi dodatnih zaposlitev (11 odstotkov) bodo višji tudi odhodki iz naslova poslovanja, vendar bo Skupina zaposlovala manj agencijskih delavcev, kar bo znižalo stroške iz tega naslova.
Skupina bo v letu 2025 presežna denarna sredstva v večji meri namenila financiranju lastnih naložb, zato bo skladno z načrtom v letu 2025 za 83 odstotkov manj prihodkov iz danih posojil, kar bo vplivalo na nižji izid iz financiranja in nižji čisti poslovni izid Skupine v višini 49,2 milijona evrov (2 odstotka v primerjavi z oceno za leto 2024).
Rast bomo dosegali tako na skupnem ladijskem pretovoru kot tudi pretovoru strateških blagovnih skupin. Skupni ladijski pretovor bo skladno z načrtom znašal 23,1 milijona ton, kar je 3 odstotke več glede na leto 2024. Na kontejnerskem terminalu načrtujemo pretovoriti 1.162 tisoč TEU (5 odstotna rast), na avtomobilskem pa 885 tisoč vozil (3 odstotna rast).
Načrt naložb za leto 2025 družbe Luka Koper, d. d., in Skupine Luka Koper je skladen s cilji iz strateškega poslovnega načrta. Nadaljevala se bo gradnja skladiščnih površin za avtomobile in generalne tovore, gradnja objekta potniškega terminala ter fotonapetostnih elektrarn, ki bodo nameščene na strehah pristaniških skladišč. Naložbam bo sledila tudi nabava opreme. Za projekte s področja trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti bo Skupina Luka Koper v letu 2025 namenila 40,5 milijonov evrov, kar predstavlja 35 odstotka vseh načrtovanih naložb za prihodnje leto.
Začenjamo razvojni cikel na področju kontejnerjev
Nadzorni svet se je seznanil tudi z elaboratom ekonomske upravičenosti naložb v povečanje zmogljivosti kontejnerskega terminala na 1,8 milijona pretovora TEU letno, ki za ta namen predvideva nekaj več kot 400 milijonov evrov.
Naložbe poleg podaljšanja severnega dela prvega pomola vključujejo nabavo dodatnih obalnih dvigal in druge opreme, podaljšanje terminalskih železniških tirov in širitev skladiščnih kapacitet za kontejnerje v zaledju terminala. Nov razvojni cikel kontejnerskega terminala sledi izgradnji drugega železniškega tira med Divačo in Koprom – podaljšanje S dela prvega pomola bo sklenjeno do konca 2027, preostale naložbe pa do 2030.
Informacija bo od 21.11.2024 dalje objavljena na spletni strani družbe www.luka-kp.si. Uprava družbe
Datum: 21.11.2024
|
|