Feast search
Keywords

Period

Issuer




Advanced search
 
QR-77/15

ZAVAROVALNICA TRIGLAV, d.d., Ljubljana

Nerevidirano poročilo o poslovanju Zavarovalnice Triglav, d.d., in Skupine Triglav za obdobje od 1. 1. 2015 do 30. 9. 2015

Na podlagi določil Pravil Ljubljanske borze, d.d., Ljubljana in veljavne zakonodaje družba ZAVAROVALNICA TRIGLAV, d.d., Ljubljana objavlja naslednje sporočilo:

Skupina Triglav, vodilna zavarovalno-finančna skupina v Sloveniji in regiji Adria, v letu 2015 nadaljuje z osredotočenostjo na osnovno dejavnost - zavarovalništvo. Kljub zahtevnim razmeram na zavarovalnih trgih, je bilo njeno poslovanje v prvih devetih mesecih leta uspešno. V primerjavi z lani je dosegla 4-odstotno rast obračunane kosmate zavarovalne premije (718,3 milijona evrov), kar je posledica uresničevanja zastavljene strategije, ki prinaša razvoj poslovanja na segmentu pokojninskih in zdravstvenih zavarovanj ter krepitev  v regiji Adria.

V Sloveniji je Zavarovalnica Triglav, d.d., glede na lansko devetmesečje obračunala približno enako višino kosmate zavarovalne premije (463,2 milijona evrov). Premija Triglav, Zdravstvene zavarovalnice, d.d., je bila za en odstotek višja. V ostalih petih državah regije Adria, kjer posluje Skupina Triglav, so vse odvisne zavarovalne družbe povečale premijo v primerjavi z enakim obdobjem lani. Najvišjo, 30-odstotno rast zavarovalne premije, je dosegla na srbskem trgu, v Makedoniji  je bila premija višja za 14 odstotkov, v Črni gori za 9 odstotkov in na Hrvaškem za 7 odstotkov. Na trgu Bosne in Hercegovine je sarajevska zavarovalnica dosegla 9-odstotno in zavarovalnica v Banja Luki 8-odstotno rast premije.

Skupina Triglav in matična družba sta izboljšali kombinirani količnik, ki kaže na uspešnost poslovanja v osnovni dejavnosti. Ob koncu devetmesečja leta 2015 je bil količnik Skupine 91,7 odstotka (za 3,7-odstotne točke bolje kot v enakem lanskem obdobju), količnik Zavarovalnice Triglav, d.d., pa 85,7 % (za 8,6-odstotnih točk bolje).  

V primerjavi z lanskim devetmesečjem je Skupina letos zabeležila za odstotek manj kosmatih zneskov škod (435,1 milijona evrov), matična družba pa za štiri odstotke manj (283,5 milijona evrov). V letošnjem letu ni bilo zabeleženih večjih škodnih dogodkov. Na poslovne rezultate Skupine pomembno vplivajo donosi od finančnih naložb. Ti so bili zaradi rasti splošne ravni obrestnih mer in posledičnega padca cen dolžniških vrednostnih papirjev glede na lansko primerljivo obdobje nižji za 28 odstotkov.

Skupina Triglav je tretje četrtletje zaključila s čistim dobičkom v višini 80,9 milijona evrov (za 5 odstotkov več kot lani). Dobiček pred obdavčitvijo v višini 94,9 milijona evrov je bil v primerjavi s preteklim letom višji za 6 odstotkov. Čisti dobiček Zavarovalnice Triglav, d.d., je znašal 53,8 milijonov evrov (4 odstotke manj kot lani), dobiček pred obdavčitvijo pa je ostal na lanski ravni (65,9 milijonov evrov).

Skupina Triglav tudi v letošnjem letu  ostaja finančno trdna in stabilna, kar potrjujeta bonitetni oceni »A–« bonitetnih agencij Standard & Poor's in A.M. Best s pozitivno srednjeročno napovedjo. Čvrsto osnovo za uravnoteženo poslovanje in zagotavljanje dolgoročne varnosti zavarovancev izkazujejo zavarovalno-tehnične rezervacije v vrednosti 2.606,8 milijona evrov in celotna vrednost kapitala v višini 690,0 milijonov evrov.

Predsednik uprave Zavarovalnice Triglav, d.d., Andrej Slapar je povedal: »Rezultati letošnjega devetmesečnega poslovanja Skupine Triglav, ki jo sooblikuje skoraj 5400 zaposlenih na sedmih trgih, potrjujejo uspešno izvajanje strateških ciljev in to kljub zahtevnim razmeram na trgih, kjer smo prisotni. Gospodarske razmere v večini držav, kjer poslujemo, se izboljšujejo, a zmerno in postopoma. V zavarovalništvu se bo to odrazilo šele z določenim zamikom. Dodatno moramo upoštevati tudi posebnosti vsakega od naših trgov, na primer na Hrvaškem je še vedno močan vpliv lanske liberalizacije trga zavarovanj avtomobilske odgovornosti z zniževanjem cen. Na kapitalskih trgih ne pričakujemo takih izjemnih donosov od naložb kot lani. V zavarovalni dejavnosti, ki je steber poslovanja Skupine Triglav, nadaljujemo z aktivnim tržnim nastopom, krepitvijo učinkovitosti prodajne mreže in oblikovanjem storitev po meri zavarovancev. Primer koraka v to smer je poslovni model, ki združuje zavarovalni produkt, vozne navade uporabnikov mobilne aplikacije in inovativno telematsko rešitev. Tovrstno ponudbo smo v Triglavu kot prvi v Sloveniji in regiji Adria razvili in ponudili v letošnjem letu.« 

V priponki sta objavljena devetmesečno poročilo Skupine Triglav in Zavarovalnice Triglav, d.d., ter predstavitev poslovanja Skupine za vlagatelje.

Informacije bodo objavljene na spletnih straneh Zavarovalnice Triglav, d.d., www.triglav.eu, od 20. 11. 2015  dalje ter bodo dostopne na javnih spletnih straneh družbe še najmanj pet let.

Uprava Zavarovalnice Triglav, d.d.
Datum: 20.11.2015